Att våga älska

Jag trodde inte det fanns
kanske endast bara i mitt eget huvud
i mina egna lyckliga fantasier
utan verklighetsgrund
utan äkthet
-
Handen sträcks ut och rycker tag i mig
det går fort
jag försöker andas
det är fint
det är det här som är kärlek
det är det här som jag alltid drömt om
i en skör glasbubbla
den värmer
den spricker
-
"För bra för att vara sant"?
"Tiden läker alla sår"?
De är endast anledningar för att inte tro
för att inte behöva förklara
för att slippa ångra sig
för att slippa sakna
inget avslut
fegt beslut
-
Allt går om man bara vågar, och vill
det var väl så du sa?
jag håller med
nu, mer än någonsin

Kommentarer

Varsågod och frigör dig på ord:

Vem är du som vill lämna ett litet yttrande?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (om du vill ge mig tips, ris eller ros)

URL/bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0