Hur man saknar utan att leta

saker man inte kan styra över är oftas de som smäller hårdast
spräcker isen
som en nästan orubbad slägga
splitter över hela gatan
är du förvånad?
-
det handlar inte om att längta
eller ens om att vända på huvudet bakom varje krön
det handlar inte om att vinna
inte mot dig
kanske mot mig själv
-
Men när jag tänker efter är det det enda som kommer in i skallen
saknad
längtan
men kanske i en annan form
i samlad trupp
-
jag vill inte säga att det är omedvetet
utan precis raka motsatsen
som något man önskar att man vore
kanske lite för mycket?
-
det handlar inte om mig
hur mycket jag än väger
det förblir samma resa
styrd av samma instinkt
vållad av samma begär

Kommentarer
Postat av: Ida

Så fint och så himla sant!! <3

2011-09-01 @ 19:06:52
URL: http://finida.blogg.se/

Varsågod och frigör dig på ord:

Vem är du som vill lämna ett litet yttrande?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (om du vill ge mig tips, ris eller ros)

URL/bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0