Det svåra med vackra människor

hur ska jag kunna leva med längtan?
över allt som var
och allt det som aldrig fick plats
när det gick så fort
att man aldrig hann fatta de beslut man borde tagit
-
hur ska jag kunna leva med ovissheten?
kanske kommer man aldrig härifrån
borde man rusa iväg?
åka in i det som kallas verkligheten
det som alltid kommer ikapp en
-
hur ska jag kunna leva utan det jag allra helst vill ha?
när jag ligger på rygg
alla stjärnor lyser upp i mörkret
du kanske ser dem
och med ens känns avståndet inte längre så långt
-
hur ska jag kunna berätta vad som är sanning?
utan att ens veta själv
när jag inte vet vad världen behöver mig till
när det enda jag kan säga är
att jag saknar dig

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag är fullkomligt kär i dina texter Sara! Får rysningar när jag läser dem <3 Fantastiska!

2011-10-02 @ 22:00:50
URL: http://finida.blogg.se/
Postat av: Sara

Gud jag får rysningar när du säger så! Du är fantastisk <3

2011-10-02 @ 22:11:12
Postat av: Pawtihktit

Det var svårt att fokusera på flyttkartongerna i bakgrunden när du tog upp det totala uttrymmet på bilden.

2011-10-03 @ 00:25:23

Varsågod och frigör dig på ord:

Vem är du som vill lämna ett litet yttrande?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (om du vill ge mig tips, ris eller ros)

URL/bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0