Det underbara livet

dagen blir till kväll när alla lampor tänds
när alla stjärnor vakar över staden
då det inte längre finns en väg att följa
då illusioner förändrar världen
medan konsekvenser gör ringar på vattnet
endast föreställningar
om vad livet borde vara
-
sinnen glömda i ensamhet gör oförtjänade upptäckter om vad som en gång verkade alltför sant
hånler åt minnet
tar farväl av drömmen
som om det aldrig var någonting annat
endast skimmer
av vad livet trodde det kunde ge
-
två andetag skapar mening kring orörda vibbar
slås sakta ut av det som borde kallas värdefullt
en föränderlig syn
förbättrad lyster
endast påminnelser
av hur fantastiskt livet kan vara

Kommentarer
Postat av: Julia

Fiint! :) och jag saknar dig! hoppas du har det bra i göteborg! :)

2011-09-28 @ 22:03:41
Postat av: Sara

Åh tack! Jag saknar dig med! Jag har det jättebra här :) Vad gör du för något nu i höst? :)

2011-09-28 @ 22:33:27
Postat av: Ida

Så fint Sara ! <3 Å jag har faktiskt en liten idé :) Hoppas verkligen vi ses snart igen, pusss

2011-10-01 @ 13:44:33
URL: http://finida.blogg.se/
Postat av: Julia

:) Ja, jag ska fortsätta att försöka jobba! Jag och Corre jobbar för tillfället på ekonomiavdelningen på arbetsförmedlingen, haha, och där trivs vi så bra så! men sen blir det ju att söka vidare till andra ställen när det tagit slut där! :)

2011-10-01 @ 19:30:23

Varsågod och frigör dig på ord:

Vem är du som vill lämna ett litet yttrande?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (om du vill ge mig tips, ris eller ros)

URL/bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0